Sport på sociale medier

“Er du og din klub klar til vinde kampen på de sociale medier?”

sport på sociale medier

Mere end 3 millioner danskere bruger Facebook, og der kommer hele tiden flere til. Det er især unge og yngre, der har de sociale medier som den primære kilde til information, nyheder og debat.

Derfor skal din fodboldklub også være med på Facebook og de andre sociale medier — fordi det er her jeres medlemmer og forældre er.

Sport på sociale medier bliver stort de kommende år

Brugen af sociale medier i klub og foreningsregi kommer til at spille en afgørende rolle for evnen til at fastholde og tiltrække nye medlemmer og frivillige — ikke i fremtiden—men nu.

Der er også gode muligheder for at styrke “forretningen” i jeres klub gennem en klar strategi og målrettet indsats på sociale medieplatforme.

Sport er fascination – sport klarer sig ekstremt godt på sociale medier

Fordelene er mange – det gælder om at gribe dem

  • Populær medie platform
  • Budskaber direkte i medlemmernes nyhedsstrøm
  • Dialog med fans, medlemmer og sponsorer
  • Øget engagement fra medlemmer, fans og spillere
  • Branding af klubben / foreningen
  • Motiverende faktor for det frivillige arbejde
  • Planlægnings- og kommunikationsværktøj internt
Hvordan kommer du videre?

Sport på sociale medier

Sport på sociale medier

Sport på sociale medier